Forsikringssvindel tippes til at stige midt i hårde økonomiske betingelser
2000 forbrugernes adspurgte, sagde 67% af de adspurgte økonomiske betingelser vil gøre folk mere tilbøjelige til at være mindre end sandfærdige på en forsikring program. Men 87% sagde, de har aldrig på noget tidspunkt begås forsikringssvindel ved at være mindre end sandfærdige på en forsikringskrav.
Forskningen viste, der er et generationsskifte forskel i opfattelsen af, hvad der udgør svigagtig adfærd med 19% af respondenterne i alderen mellem 25 og 34 år hævdede, det var lidt acceptabelt at overvurdere værdien af varer, der er blevet stjålet eller øge omkostningerne af reparationer, når du foretager en forsikringskrav i forhold til kun 7% af de 55-årige.
Konsekvenserne af svigagtig adfærd - bare overdriver en fordring lidt - blev anerkendt af næsten halvdelen af de adspurgte, med 48% at tro et forsikringsselskab vil tage retslige skridt, hvis en person er fundet at have løjet om en forsikringskrav. Over halvdelen (54%) mener, at det vil blive indberettet til politiet som svig og 60% sagde, at personen vil stoppe med at modtage forsikringsdækning.