Forsikringssvindel tippes til at stige midt i h�rde �konomiske betingelser
2000 forbrugernes adspurgte, sagde 67% af de adspurgte �konomiske betingelser vil g�re folk mere tilb�jelige til at v�re mindre end sandf�rdige p� en forsikring program. Men 87% sagde, de har aldrig p� noget tidspunkt beg�s forsikringssvindel ved at v�re mindre end sandf�rdige p� en forsikringskrav.
Forskningen viste, der er et generationsskifte forskel i opfattelsen af, hvad der udg�r svigagtig adf�rd med 19% af respondenterne i alderen mellem 25 og 34 �r h�vdede, det var lidt acceptabelt at overvurdere v�rdien af varer, der er blevet stj�let eller �ge omkostningerne af reparationer, n�r du foretager en forsikringskrav i forhold til kun 7% af de 55-�rige.
Konsekvenserne af svigagtig adf�rd - bare overdriver en fordring lidt - blev anerkendt af n�sten halvdelen af de adspurgte, med 48% at tro et forsikringsselskab vil tage retslige skridt, hvis en person er fundet at have l�jet om en forsikringskrav. Over halvdelen (54%) mener, at det vil blive indberettet til politiet som svig og 60% sagde, at personen vil stoppe med at modtage forsikringsd�kning.