QUOTE(Gutman @ Jul 2 2018, 08:15 AM)

Köpa ny (beg) bil 180k max
Tänkte köpa en ny (begagnad) bil med en budget på cirka 150-180k. Nuvarande gamla Mazda 323f -02 håller på att rosta sönder totalt..
Krav:
-Automat (har tröttnat på manuell efter många år. testade automat och blev frälst)
-Hyffsat tyst (Behöver inte vara knäpptyst, men tystare än min totalt icke ljud isolerade 323f..)
-Hyffsat bränslesnål
Åker inte jättelånga sträckor, men åker nästan varje dag till jobbet, handlar mat osv.. Kan förekomma någon roadtrip på kanske 100 mil nån gång om året och några längre sträckor ibland men oftast kortare typ 2-5km.
Känner mig ganska lost. Har kollat lite på Mazda 3 och VW Golf bland annat
Vilken är bilen att satsa på? Årsmodell? Hur är Mazda 3 och VW Golf ljudisolerat? Har hört att Mazda 3 (2017?) blivit bättre och var kass förut. Golfen? Bensin eller Diesel? (Förstår det som att bensin är bättre när jag åker många kortare sträckor(?))
Tackar för alla tips och råd!
Då hade jag satsat på Volvo V70 eller S80, alternativt BMW 520 från 2012 och framåt. Från 2014 är dem även Euro6 godkända. Genomgående bra kvalitet och överlag låga kostnader. Vill du ha det billigare så är VW Golf eller Passar ett bra alternativ. SEAT och Skoda, båda ingår i VW, har också riktigt fina bilar och för dem pengarna kan du få en riktigt bra bil i alla storlekar. Ja, och ett lån med din inkomst kommer att utfärdas enkelt
jämför lån utan UC ....